fredag 25 januari 2013

Halvdag

Igår hade jag en halvdag utanför hemmets väggar. Jag passade på att vara med Anton på skolan i två timmar, när Isak och Viktor var på förskolan och Terry på hunddagis. Han tycker det är så roligt när vi kan vara med lite och jag tycker det är kul att vara med och se vad de gör under sina skoltimmar.

Efter skolan gick vi till barnmorskan. Blodtryck och urinprov var bra. Eftersom jag varit sjuk så länge nu, så har jag inte gått upp så mycket, bara 2 kg sedan oktober. Jag har slutat på ca 20 kg när jag väntat de tre andra, så denna vikten är väldigt låg för att vara mig! Det är ca 12 veckor kvar av graviditeten nu, jag räknar stenhårt med att gå över 2 veckor ;-)
Hon mätte även magen och istället för att följa med kurvorna i en snygg båge uppåt, så visar min mer ett rakt streck. Tillväxten skall ungefär följa graviditetsveckorna, så jag borde ligga på 29 cm, men låg på 26 cm. I och för sig skönt att inte vara så stor! Jag kan ju röra mig relativt obehindrat :-)
Hon tyckte i alla fall att vi skulle göra ett extra ultraljud, så det skall ske på måndag. Om inte annat så är det alltid roligt att få se den lille!

Efter barnmorskan gick vi och köpte en ask för tappade tänder till Anton, han har fått sin första lösa tand! Mamman tycker det är jätteroligt och spännande och har bara väntat på att det skall hända, medan sonen är mest förtvivlad och inte alls vill tappa sin tand!

På vägen hem köpte vi semlor, som vi mumsade i oss efter mellanmålet. Sedan var jag helt slut! Vid fyra kändes det som att jag skulle kunna somna för natten, så än är jag nog inte helt frisk!! En vecka kvar av sjukskrivningen och hur skall jag orka jobba mina två resterande veckor?? Nu äter jag ju fortfarande antibiotika, så jag kanske piggnar till när kuren i slut. Hoppas, hoppas!!

/Sara

Inga kommentarer: