tisdag 25 januari 2011

Frusen dimma och grävmaskiner

Igår förmiddag var jag duktig och gick 1½ timma med hundarna och Viktor i vagnen. Det var rätt mycket dimma och minusgrader, så vi såg ganska roliga ut efter ett tag, jag och hundarna... Alla hårstrån som stack ut blev helt vita. Hundarnas svansar var de som var mest angripna, eftersom de viftar hela tiden. Dagmar får vara modell för hur vi såg ut:



I söndags var jag, Anton och Viktor på mamma-barnträff. Det är Antons BVC-grupp som fortfarande träffas. Det är så kul att se alla, barnen växer ju så det knakar!
Anton var väl inte den mest sociala, men efter 1½ timma vågade han sig upp och leka lite...
När vi kom hem så kom Jonas bror med sambo och hälsade på. De bor till vardags i England, så det är inte så ofta man ses.
Det var väldigt kul att få träffas en stund innan de skulle vidare. Anton fick en fin grävmaskin från LEGO och Isak fick ett mycket populärt garage. Viktor fick ett gosedjur, som storebröderna är väldigt noga med att lägga hos honom när de hittar det.


Antons fina grävmaskin

Idag har jag och Viktor varit på en BVC-träff. Det var allt från förstagångsmammor till flerbarnsmammor. Vi fick komma på något negativt och något positivt med att ha blivit föräldrar. Nästan alla skrev sömnbrist på det negativa! Även egentid var det flera som saknade. Populäraste positiva sak var all glädje och kärlek man får av barnen.

Imorgon blir det babysim med Viktor. Farmor och farfar kommer hem och passar Anton och Isak. Jag skall försöka rensa upp i hallen lite och plocka undan en hel del kläder som inte använd direkt ofta. Får se hur det går...

Just nu känner jag mig mest trött, lite ont i halsen, allmänt slö!

Inga kommentarer: