torsdag 24 februari 2011

En helt vanlig torsdag

Morgonens lek bestod i att Isak var en liten hund och Anton var försäljare. Anton tränade också lite apportering med Isak-hunden.
Det gick till så att han sa till hunden att stanna, gick till köket och slängde en leksak. När han kom tillbaka till sin hund sa han; UT! Varmed Isak kröp iväg till köket tog leksaken i munnen och kröp glatt tillbaka till Anton och lämnade av.
Hehe... undra var de har lärt sig det? ;-)

Isak fick vara hemma från dagis idag också, eftersom han inte riktigt är i form ännu. Han tycker det är väldigt mysigt att vara hemma med mig och Viktor, tror jag, men efter några timmar börjar han fråga efter Anton och tycker nog det är lite kul när storebror kommer hem igen!

Vi började dagen med en promenad i det kalla men fina vädret. Först fick jag pumpa däcken på dubbelvagnen. Förra gången jag var ute med den märkte jag att de var alldeles platta. Det var väldigt tungt att köra den...
Det gick väldigt mycket lättare idag, med härligt fyllda däck.
Vi var ute i nästan två timmar. Det tog på krafterna på både Isak och hundarna...
Isak hade lite svårt att bestämma sig om han ville gå eller åka, så han varvade lite. Han ville nog egentligen gå, men orkade inte riktigt. På slutet var det väldigt mycket gråt från hans sida, men då var han hungrig också!

Resten av förmiddagen har vi bara slappat. Jag har läst tidningen och roat Viktor. Isak har tittat på en film om tåg och även han roat Viktor.

Just nu håller en deg på att jäsa i köket, det skall bli semlor. Som vanligt har jag haft god hjälp av min lilla bagare, Isak. Anton var inte så sugen på att hjälpa till, utan äter dem nog hellre!
Jag har aldrig bakat semlor förut, så nu återstår det bara att se hur dessa blir...
Jag återkommer med en uppdatering om detta!


Morgonens lek, hund i bur


Ute på promenad


Isak bakar semlor

Inga kommentarer: