måndag 14 mars 2011

6 månaderskontroll

Förkylningen har slagit till igen! Denna gången är det jag som har drabbats!
Jag skyller på Viktor, delvis. Natten mellan torsdag och fredag vägrade han sova mellan ca 00 och 04, jag fick då väldigt lite sömn och senare på dagen kom det halsonda smygande!
Anton och Isak var hos sin farmor och farfar torsdag till lördag, så det var ju ändå ganska lugnt här, till skillnad från hur det är just nu...


Hm, blev åt fel håll, men ni förstår nog hur det låter här!

Lillen har börjat med den väldigt dåliga vanan att vakna klockan 05 på morgonen, han tycker det är morgon då! Jag håller inte riktigt med, men vad kan man göra? Det är bara att gilla läget och gå upp. Efter ca två timmar är han trött och somnar igen, då har de andra barnen vaknat, så ingen rast ingen ro...

Igår var vi på badhuset allihop, även Isak och Anton har fått börja sina simkurser nu och de är så duktigt. Det lossnade riktigt ordentligt för båda två igår och de hoppade och skvätte som de aldrig gjort nåt annat!

Idag var det dags för läkarkontroll för Viktor, han är ju snart 6 månader. Han fick ett litet minus i kanten pga sviktande kurvor, både på längden och vikten, men annars var allt bra.
Jag är inte orolig för honom och inte läkaren heller. Han är pigg, glad och aktiv. Jag gör ju allt jag kan med amning och mat, men han är ju inget matvrak direkt... precis som storebror... Det är ju helt omöjligt att tvinga i honom något om han inte vill!
Läkaren rekommenderade att jag skulle försöka med lite välling också till kvällen, så kanske han blir lite mättare inför natten och sover lite bättre.


Sötungen!

Inga kommentarer: