torsdag 23 februari 2012

Hur kommer det sig?

Att när barnen blir trötta på eftermiddagen/kvällen så går de upp i varv och verkar ha hur mycket energi som helst. Medan jag, när jag blir trött går ner i varv och har ungefär ingen energi eller ork alls...
Vi hamnar liksom lite ur balans då. Det är väldigt jobbigt att hantera de små liven när de är så där uppskruvade och inte lyssnar för fem öre, särskilt när man känner sig lite trött. Tålamodet finns liksom inte riktigt där.
Som tex idag, när jag var dum nog att ta med dem till både en mataffär och en inredningsaffär vid sådär fem-halvsex tiden.
Jisses, vad de sprang runt, fast jag försökte lugna ner dem. Rejsa i en affär, det är kul det!!
Phu, vi var nog lika svettiga allihop efter det, fast av olika anledningar!
Riktigt så galna brukar de faktiskt inte vara!
Väl hemma fick de gå tre varv runt huset :-) Inte för att de blev lugnare av det, men det kändes bra för mig!
/Sara

Inga kommentarer: