tisdag 7 maj 2013

Invägning

Lilla Alice växer så det knakar. Idag har vi varit på BVC och vägt och mätt. Nog äter hon , den lilla damen, hon vägde idag 3550 g och var nästan 54 cm lång. Kurvorna går spikrakt uppåt! Inte för att jag har tvivlat, men det är alltid skönt att se det på pappret också. Hon äter ju mer eller mindre konstant hela dagarna. Tack och lov så sover hon på nätterna, det kunde ju varit tvärtom!



Igår var första dagen jag skulle vara själv, sedan lillans ankomst. Tyvärr gick det inte så bra. Jag fick fruktansvärt ont i magen och började oroa mig för livmoderinflammation. Det fick mig att tycka så synd om mig själv att jag bara grät, så Jonas fick komma hem igen.
Idag är smärtan helt borta och jag känner mig dom en ny människa!
Viktor är på förskolan idag, vilket underlättar lite, eftersom han är väldigt trotsig just nu! Vi andra har ätit lunch på verandan och chillar nu i solen :)



/Sara

Inga kommentarer: