onsdag 20 november 2013

Ingen rast, ingen ro...

Känner mig helt sönderstressad idag! Inte fått en lugn stund sedan i sängen i morse...
Först skall man upp, fixa frukost till Anton och tjata igång honom, så han hinner till skolskjutsen.
Sedan är det frukost till mig, Isak och Viktor. Idag blev det gröt. Fixa i ordning dem för dagis, fixa Alice och mig själv...

Kör iväg till dagis 15 minuter för sent och dessutom frostig bil som måste skrapas...
Väl hemma igen är det dags att amma Alice, som nästan helt gått över till flytande kost nu när hon är förkyld. Då somnar hon, men sover bara en halvtimme...
Jag hann i alla fall vattna blommorna, hänga en tvätt och sätta på en ny, vilket påminner mig om att jag borde hänga upp den oxå.

När Alice hade vaknat åkte jag iväg en liten sväng och fikade med en god vän. Där var Alice ganska intensiv, ville inte riktigt ligga på golvet, testade att sätta henne i gåstol, men den kröp hon nästan ur, så det var ingen idé. I mitt knä vred hon sig bara som en mask eller hoppade... suck!

Hem igen vid tolvtiden. Amma igen och sedan ut med vagnen på promenad. Superhärligt väder, kallt och frostigt och så vackert!
Alice sov bara själva promenaden på ca en timma, sedan var hon vaken igen. Jag hann köra in ved från ladan och pyssla med kaninerna, hon var då vaken, men hyfsat nöjd i vagnen..

Strax efter ett fixade jag lite snabb lunch till mig, under tiden roade sig Alice med kökslådorna, mycket bra tidsfördriv och hon är nöjd!!
  
 Hann slänga i mig lite mat innan det var dags att hämta Viktor och Isak.

Idag tog hämtningen en halvtimma, för när jag äntligen fått krånglat på Viktor kläder och stövlar och fått ut honom på gården blev han kissnödig... In igen och av med ytterkläder och stövlar, naturligtvis kom det kiss på kalsonger, byxor och sockar...

Hemma väntade Anton och de åt lite mellanmål innan jag skulle köra Isak till en kompis nu klockan tre.
Strax skall jag försöka söva Alice en stund till, sedan måste jag börja med middagen, så Anton hinner äta innan vi skall åka till fotbollen, som börjar klockan 17.30.
På vägen hämtar vi upp Isak, som får åka hem och äta.
Sedan inväntar vi Jonas och Anton som kommer hem vid 19tiden, då är det strax dags för kvällsmacka och godnatt.
Då väntar dagens skönaste stund. Liggandes på soffan , slötittades på något halvbra TVprogram och alla barn sover...
Längtar!!!!

PS Jag älskar verkligen min barn och mitt liv, men vissa dagar är lite mer intensiva än andra :-) DS

/Sara



Inga kommentarer: