lördag 16 april 2011

Barnkalas

Idag har Anton haft sitt efterlängtade monsterkalas! Det blev jättebra. Jag tror alla var nöjda. Anton hade ritat en skiss på hur tårtan skulle se ut, och så blev det.
Totalt sju barn, kändes lagom. Jag hade köpt monstersaker på barnkalaset.se. Det var muggar, servetter, monstermasker, monstertatueringar och en duk. Lyckat!
Anton ville ju givetvis vara monster, så jag åkte och köpte ett långhårigt tyg och sydde en lång tunika. Han fick även muddar med långa pärlor på, som blev klor.
Isak ville vara haj, så jag sydde en silvertunika till honom, sedan klippte jag ut en ryggfena i papp och klädde med tyget. Det blev helt ok. Innan kalaset fick han en stor hajmun målad i ansiktet.
Själv blev jag häxa, eller som kära make sa; Jasså, ska du inte klä ut dig alls??
Han målade ett öga i pannan och sprejade upp håret, monsterlikt? Bedöm själva!
Först var det paket uppackning, många fina saker, men mad bugs var nog mest poppis.
Efter det var det lite mat i form av prinskorv, köttbullar, gröna makaroner, gurka och tomat. De flesta åt med god aptit. Sedan var det dags för monstertårtan och "ja-må-han-leva", jag hade också bakat muffins med grön glasyr och bokstäver på. Allt gick ner.
Därefter blev det några små "uppdrag" för att komma åt godiset. Anton älskar ju fiskedammar, så det var det naturligtvis, men först fick alla hoppa hage och sätta svansen på monstret. Sista uppdraget var själva fisket, givetvis måste man ha flytväst på sig när man fiskar!
Här kommer bilderna:


Antons monsterdräkt


och bakifrån


Isak som haj


även det bakifrån


Kalasfina!


Snäll monsterpappa


Hemska monster!


Monstertårta


Bokstavsmuffins


Anton blåser ut ljusen


Sätta svansen på monstret


Anton fiskar, vad ska han få?


Förväntansfulla...

Inga kommentarer: