onsdag 27 april 2011

Städnoja

Allt det fina vädret gör att jag inte har någon större lust eller inspiration till att vara inne och städa. Idag var det ändå nödvändigt efter som en vecka utan dammsugning börjar sätta sina spår...
Som vanligt blir jag lätt hysterisk över alla leksaker överallt, eller snarare helt hysterisk!

Nu är de små gossarna uppe på sitt rum och städar febrilt, eftersom hemska mamma hotar med att slänga alla saker som ligger på golvet, eller inte är snyggt uppställda i hyllorna.
Lite elak känner jag mig allt, men det är effektivt! Dessutom kliar det i mina slänga-fingrar när jag ser alla leksaker... inte ens hälften används och allt ligger i en salig röra, så inget syns.
Hur gör man?? Ni som har ordning, hur gör ni??
Jag är ju ingen städfanatiker direkt, även om jag gillar att det ser hyfsat ut, så man inte behöver skämmas ögonen ur sig, om det mot all förmodan skulle komma oväntat besök!
Jag tycker inte att det är roligt och trivsamt och gå runt och städa och plocka hela tiden varje dag. Nu verkar det ju vara det som krävs, men jag vill inte! Tips, någon?

Ibland tänker jag på de som inte har varken två stora hundar, två fällande katter och två fjädrande fåglar. Behöver de dammsuga alls?
När fällningstider sammanfaller med småbarnsåldrar (ålande, krypande) då dammsuger till och med jag minst en gång om dagen, och det skall ni veta är väldigt mycket för att vara mig ;-)

Nåja, nu är det i alla fall skapligt här hemma, så välkomna, ni som vågar!
Jag har äntligen tagit lite kort på min rabatt, tyvärr har jag ju som vanligt missat det här med före-kort. Det får bli lite under-tiden-kort istället, för ännu är det inte helt klart.


Isak i städtagen


Vad är vad?


Fullt på finhyllan


Rabatten


En av mina favoriter, akleja


Trollhassel


Stenkant


Ros, klematis och penséer


Penseér och prästkragar


Antons penséer vid kojan

Inga kommentarer: