tisdag 24 augusti 2010

Egen tid

Nu är barnen snart helt inskolade på dagis. Igår och idag har och skall de vara där 9 - 14, vilket är den tiden de skall vara sedan också.
Gårdagen bara försvann i ett töcken, eftersom min nattsömn knappt kunde kallas sömn... Jag var vaken från och till mellan 2 och 7. I. sov extremt oroligt och lade sig på tvären över A. hela tiden och då var ju jag tvungen att vakna och flytta honom...
Sådana dagar är det skönt att få lite egen tid under dagen och vila, så jag orkar med trollen tills pappan kommer hem och hjälper till!
Till min stora förvåning var det sophämtning igår. Tunnan var bara lite mer än halvfull, och den brukar vara så full att man knappt får på locket annars. Sedan kom jag på att det givetvis är för att I. använder max en blöja/dygn! En sån skillnad det gör på sopberget!!!
Hade jag orkat hade jag nog funderat på tygblöjor till nästa lilla skrutt, med tanke på hur mycket man måste spara på det. Bara alla blöjpaket men slipper släpa hem, bara för att slänga! Men jag tror nog att det får stanna vid en avlägsen tanke!! Jag är för bekväm och jag tror nog att det hade varit svårt att få med pappan i familjen på den idén! Det innebär ju att jag i så fall får byta alla blöjor själv och det är jag inte så sugen på ;-)
I natt har vi sovit bättre, men bara ett uppvaknande vid 2, då I. vaknade och behövde kissa. Efter det sov alla i godan ro till 7.
Jag har ägnat förmiddagen åt ett bad och lite fotvård, så skönt! Nu sitter jag här vid datorn och om en stund skall jag bege mig ner på byn för lite shopping! En skön och härlig dag, helt enkelt!!

I. och Maja har lite morgonmys innan dagis

Inga kommentarer: