tisdag 3 augusti 2010

Varberg

Idag har vi varit en tur ner till Varberg. Vi hade tänkt att vi skulle titta lite närmare på fästningen, eftersom A. är så förtjust i borgar just nu.

Vi började med att äta en smått kaotisk lunch.
A. är väldigt kräsen och det får inte finnas någon sås eller liknande överhuvudtaget på hans mat... Det fanns ganska mycket av den varan på hans lasagne... Han vägrade att ens smaka. SUCK!!

Jag gick till kassan igen och försökte hitta något ätbart till grabben. Det blev tillslut tagiatelle och kyckling, utan sås!
Detta gick ner, men tog ju lite tid, plus att han då började frysa och absolut skulle sitta inne och äta, men naturligtvis inte vid vårt bord!
Vid det laget hade ju I. ätit klart och började springa runt för att göra av med energin som han fått av maten... Suck igen!!
Tillslut var vi i alla fall klara och kunde bege oss därifrån! Alla var nog lika lyckliga över det ;-)


Vi gick ner mot fästningen, men där hade ju A. fått syn på stranden och ville absolut bada. Så istället för besök på fästningen, så blev det en härlig stund på stranden.

Inte mig emot, eftersom jag fått väldigt ont av mina fogar och helst rör mig så lite som möjligt!!
Barnen hade verkligen jätte roligt och lekte både i vattnet och i sanden.

Själv satt jag på en filt och läste min mycket spännande bok! (Hypnotisören av Lars Keppler, rekommenderas starkt för de som inte är lättskrämda eller känsliga!)


På hemvägen stannade vi och åt en glass, den var egentligen tänkt att ätas i Varberg, men kön var så lång så vi orkade inte med att stå och vänta!

Inga kommentarer: