fredag 27 maj 2011

Sömnlös natt

En väldigt orolig Viktor i natt gav några små tankar. För det första, något måste vara fel! Man skriker inte konstant i en timma samtidigt som man vrider sig som en mask, utan att något är fel! Han var verkligen helt otröstlig. Det som till slut hjälpte var när jag gick fram och tillbaka med honom i famnen, då kunde han komma till ro, men vaknade skrikandes så fort jag försökte lägga ner honom igen... Förmodligen var det väl ren utmattning som fick honom att fortsätta sova tillslut.

Min andra tanke kretsade kring, hur skall vi göra för att slippa detta? Jag kom fram till att inte Isak skall få gå till dagis något mer denna terminen. Det är han som blir förkyld hela tiden och som antagligen smittar Viktor. Anton är nästan aldrig sjuk, så honom kan man kanske låta gå dit någon gång till. Bara se till att han tvättar sig och byter kläder när han kommer hem...

I morse ringde jag BVC, igen, sköterskan blev lite bekymrad och skickade mig till Barnmottagningen, dit vi faktiskt fick komma idag.
Läkaren konstaterade att han var röd både i halsen och i båda öronen, stackars mammas lille! Inte konstigt att han var orolig i natt!

Jag har aldrig varit så bekymrad över sjukdomar, men nu har jag fått nog! Det är bara två veckor sedan Viktor hade ont i öronen sist. Jag är fortfarande inte riktigt bra från den förkylningen jag fick då, pga jobbiga nätter. Jag börjar snart på mitt sommarschema och jag behöver sova för att orka jobba...


Mammas lille sover i vagnen, utmattad efter läkarbesöket

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Usch då jag lider med er! Hoppas det blir bättre snart. Ett typiskt tecken på öroninflammation är att dem skriker på kvällar/ nätter och det blir alltid värre när man lägger ner dem ( mer ont) Vilmer hade MYCKET öroninflammationer :-(