tisdag 2 april 2013

Fortsättning följer

Jag började morgonen med att ringa veterinärkliniken för att se om de kunde rota fram Terrys provsvar.
Ja, de skulle titta på det och återkomma under dagen. Så trött jag blir! Här har jag gått och väntat hela långa helgen för att få besked och så skall de höra av sig "under dagen". Då var jag bara tvungen att poängtera att hunden är väldigt dålig och att jag väntat länge nu!! Sedan i torsdags har vi bara kunnat gå här och titta på när han kräks och tappar aptiten, blir tröttare och tröttare...
Hon lovade att de skulle höra av sig så fort de visste något.
Efter tre timmar ringde jag igen. Då hade de inte fått något svar ännu! Jag poängterade ännu en gång att hunden är dålig och att jag väntat sedan i torsdags. Denna gången lovade hon att hon skulle höra med någon om de kunde ringa labbet och fråga. Jag frågade också efter veterinären A-K, eftersom veterinären K på Blå Stjärnan är ledig denna veckan, så hade det varit skönt att få prata med någon och även uppdatera henne om vad som sas på B.S. Hon skrev en notering om att A-K skulle ringa , om hon hade tid...
Tre timmar senare ringer veterinären!! Hon meddelar att proven på något sätt har försvunnit och frågar hur det är med Terry. Jag berättar hur han mår och vad som sagts på B.S. Hon kan tänka sig att sätta in antibiotika utan att ha fått provsvaren, bara för att göra något, för även hon tycker att det gått väldigt lång tid utan att göra något. Först vill hon ringa och konsultera någon duktig veterinär på B.S. Hon hade ju själv avvaktat med medicinering eftersom hon remitterat honom och på B.S. avvaktade de provsvaren, som försvann...
Efter någon timma ringer hon upp igen, då har proven kommit till rätta och är analyserade! Hurra!! Terry visade positivt på både Borrelia och Anaplasma, vilket är fästingburna sjukdomar båda två. Hon skulle bara prat med veterinären på B.S. så inte han ville göra något annat innan medicinering.
De kom överens om att börja antibiotikabehandling idag och om Terry får behålla medicinen, så börjar vi med kortison imorgon. Vi skall fortsätta med dietmat och han skall även få några tabletter mot magkatarr.
Nu håller vi alla tummar för att denna behandlingen skall hjälpa, så Terry får bli sitt gamla jag igen!!

/Sara

Inga kommentarer: