måndag 8 april 2013

Ultraljud x 2

Idag på har jag varit på ett extra ultraljud. Detta för att min lilla mage inte visar att den växer direkt. Det är väldigt häftigt att se den lill* röra sig där inne :-)
Dagens mätningar visade att det är en liten bebis där inne. Hon skattade vikten till ca 2900 g, den borde väga ca 3500 g, så det blir en vikt på -17%. Tidigare skattningar har visar på ca -10%.
Min barnmorska bokade då in mig på ett ultraljud i Varberg om en vecka, för hon vågade inte låta mig gå två veckor till utan att de gjorde en bedömning, så kanske blir det igångsättning då, om den inte bestämmer sig för att komma tidigare rent utav! Det känns ganska skönt, för om bebis kommer då, är ju allt redan fixat med barnvakt och Jonas är på plats :-)
Igår kväll bökade och stökade det så i magen att det kändes som den var på väg ut, utan hjälp från några värkar!

Tjock och glad!

I morse ringde veterinären för att höra hur det går för oss med Terry. Det är skönt med en veterinär som bekymrar sig nästan lika mycket som vi gör! Hans symtom stämmer inte överens med varandra och det gör henne både fundersam och orolig, tror jag. Han har ju inte blivit bättre på denna vecka som gått med mediciner. Kortisonet skall tydligen ge effekt ganska snabbt, om det är det som saknas.
Det är oroande med hans viktminskning också, så nu skall vi tillbaka imorgon kväll för ytterligare undersökningar, bland annat ultraljud av mage, hals/strupe och ev. en ny röntgen av bröstkorgen. Det verkar som att hon fortfarande letar efter någon typ av tumör. Så nu behöver vi åter de tummar som kan avvaras!
Både idag och igår har han fått behålla maten, och det är ju väldigt skönt! Veterinären tyckte att jag gör ett väldigt bra jobb och mer än så kan jag inte göra! Jag har fortsatt även idag med 2 msk mat/timma varje timma samt delat upp tabletterna en och en med mat. Som flera har påpekat; det är tur att jag är hemma och kan ta hand om honom, det hade ju aldrig funkat annars!!
Sedan får vi väl se hur länge man skall kämpa på. Men ännu så länge har vi hoppet kvar!

Bästa maken med bästa hunden 
 
/Sara

Inga kommentarer: