tisdag 9 november 2010

Vintern är här

Snölek

Blev ordentligt överraskad i morse när jag vaknade och det var alldeles vitt av snö ute! Hoppas bara den får ligga kvar några dagar! Det blir så härligt ljust och fint med snö och barnen älskar att vara ute och leka.

Busungar

Vi bytte dagis i augusti och här har de tydligen pulkor som barnen får åka i, men bara om de har hjälm, vilket inte dagis har, utan det får man ta med själv?!? Mycket konstigt tycker jag!! Om man har pulkor, men kräver att barnen ska ha hjälm, tycker i alla fall jag att de borde ha hjälmar också! Men det är vad jag tycker!!

Det är kul att åka pulka!

Jag och Viktor har firat den första snön med först en promenad i snön och sedan lite klädshopping. Han fick en overall och en mössa och jag fick ett par jeans, som jag kommer i!
Just nu har jag väldigt mycket kläder i garderoben, men väldigt få av dem kommer jag i, och om jag kommer i dem, så ser det ändå inte snyggt ut!
Jag trivs inte riktigt med mina extra kilon efter graviditeten, men jag orkar inte direkt göra något åt det heller... så då får man helt enkelt köpa nya kläder, som man kommer i och fortsätta äta choklad ;-)

Viktors inköp

Viktor är nyekiperad

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

På vår förskola har de oxå pulkor men barnen måste ta med hjälm. Har aldrig tänkt på det förut men som du skriver så tycker jag nu oxå att förskolan även borde ha hjälmar! Vi har inga än men måste köpa det nu till vintern, de är ganska dyra!!