fredag 20 maj 2011

Stolt och glad

Idag är jag mycket nöjd över mig själv och min dag. Natten har varit helt ok, jag kände mig ganska utvilad i morse.
Efter frukost och lite morgonbestyr packade jag bilen full med barn och åkte till vår stora mataffär för att storhandla. För er som inte har barn kan jag meddela att det är den 20e idag = barnbidrag! Äntligen lite pengar att köpa mat för!!
Det var väldigt mycket folk i affären, men det gick riktigt bra. Barnen skötte sig utmärkt och hjälpte till att hämta varor. De fick köra varsin liten varuvagn, vilket de tycker är väldigt roligt!
Handlingen tog väl en dryg timma, sedan åkte vi hem. Pojkarna gick till grannen och lekte en stund medan jag lagade lunch.
Direkt efter lunchen satte vi oss i bilen igen och åkte till BVC för vikt, längd och höreltest på Viktor. Han växer och följer sin kurva. Han ligger nu på 7860 g och är 71,5 cm lång. Hörseltestet gick också bra, trots öroninflammationen förra veckan!
När vi ändå var där passade jag på att prata lite om Isaks tal och efter lite test av honom också så bestämde vi att hon skulle skicka en remiss till logopeden i Borås, så får vi se vad de kan ge för tips där.
Efter besöket på BVC åkte vi hem till gossarnas dagiskompis. Lika kul och trevligt som jag hade förväntat mig! Det är härligt att prata med någon som är i samma situation som man själv.
Nu är en lång dag snart slut och jag skall gå och lägga mig. Jag är både nöjd och stolt över allt vi har gjort idag!
Nu väntar två dagars jobb och då måste jag vara pigg!


Söt piggelin

3 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Jag beundrar dig som orkar åka ut flera gånger per dag med alla barnen, vet ju hur svårt det kan vara ibland - TÅLAMOD!!! Melvin ska till logopeden nästa vecka, vårt andra besök där. Lite trist att man ska behöva åka ända till Borås, borde ju finnas en logoped här oxå!!

Sara sa...

Jo, kände mig väldigt nöjd med mig själv!
Anton skulle gått andra gången i december, men jag har inte varit där ännu. Han pratar så bra nu, så jag tycker inte han behöver det.
Hur går det för Melvin?

~~Anna~~ sa...

vi var hos logopeden idag och nu tyckte hon inte att vi behöver gå dit fler gånger. Det går framåt, R kan han inte säga alls och så pratar han otydligt och läspar lite.....hon märkte dock en STOR skillnad från förra besöket så det har hänt massor!