söndag 4 oktober 2015

Kanelbullensdag

Precis som många andra så blev det bullbak här idag! Till och med Viktor släpade sig ur soffan och hjälpte till lite!
Alice hade sin egen stil och kavlade, tog på smör, knölade ihop degen igen, kavlade ut igen, hällde på en hög med kanel och socker. Knölade ihop degen, kavlade ut den, tryckte ner russin, knölade ihop degen för att slutligen dra loss bitar som hon la i formarna. Tja, det blev bullar av det också!
Idag är det nog femte dagen i rad som Alice inte sover middag, intensivt på dagen, men skönt på kvällen. Nu somnade hon nog på två minuter!
Tack vare att jag bara jobbar 60 % så har vi inte behövt vabba så mycket. Jag har inte vabbat något och Jonas har vabbat 1,5 dag. Imorgon är det kvällsjobb för mig och Jonas jobbar halva dagen.
Natten som var blev inte så rolig, eftersom Viktor hade hög feber och lite kruppliknande andning. Tack och lov är han bättre nu, så inatt hoppas jag på lite sömn!
Vi har förberett lite mer för ihopsättning av kaninerna idag också. Vi har flyttat in ytterligare en bur i hägnet, så det blir lagligt för kaninerna att bo där.
Jag och Isak har putsat fönster idag. Han var jätteduktig och gjorde det mesta själv. Jag plockade undan i fönstren och torkade av fönsterbrädor och fixade med blommorna. Det blev jättefint!
/Sara

Inga kommentarer: