onsdag 27 februari 2013

Lång dag...

Nu börjar det kännas att jag varit vaken sedan fyra i morse! Hjälp vad ögonen svider och det var inte lätt att låta bli att somna vid nattningen!
Trots min lätta sömnbrist har vi haft en mysig dag, utan för mycket bråk, härligt!
Vädret har varit helt underbart och vi har varit ute en stund i snön.
Idag blev det våfflor till mellanmål och döm om min förvåning när gossarna tryckte i sig två var! Annars brukar det kanske vara en halv...
Efter mellanmålet fick de måla med fingerfärg, kladdigt men kul. Den som först gav upp var faktiskt Viktor. "Mamma, pensel, tack" Han är så väldigt artig den pojken! Han säger tack eller snälla varje gång han frågar efter något. Nån här som missbrukar ordet tack kanske?? (visslar lite förstrött...)

Imorgon är det ju dags för barnmorskan, det skulle inte förvåna mig om den lille redan är fixerad,för det känns som den redan är på väg ut, fast utan värkar då :-) Känns liksom som något är i vägen när man skall gå och böja sig och sådant...
Efter barnmorskan skall jag och Isak till logopeden i Borås. Det skall bli intressant att se vad hon har att säga denna gången. På förskolan tycker de att de förstår honom bra och ser inga större problem. Jag tycker att det är lite jobbigt när jag hör att lille Viktor uttalar vissa ljud bättre än vad Isak gör. Tex säger Viktor Isak, med ett uttalat k på slutet, Isak däremot säger oftast Isa och hoppar över sista ljudet.

Nu skall vi strax se "Mästerkocken" och sedan blir det natti natti!

Här kommer dagens bildskörd :-)











/Sara

Inga kommentarer: