torsdag 21 februari 2013

T Å L A M O D

Behöver man ibland, idag är verkligen en sådan dag!
På förmiddagen blev det promenad med sällskap i ca 1½ timma, skönt, men ack så ont det gör i fogar och rygg nu! Kan vara därför jag känner mig så trött idag...
Iväg vid 13.30 för att hämta upp barn. Först går jag till Isak, som är ute och leker på baksidan, han vill vara kvar, så jag går vidare för att hämta Viktor. Får besked om att han precis har kissat, perfekt, eftersom vi skall vidare till skolan för att hämta Anton.
På med kläder och bort till Isak, som inte riktigt kan slita sig från leken. Efter en stund kommer vi därifrån, kommer fram till bilen, DÅ är Isak akut kissnödig! Som alla vet smittar det ju något alldeles väldigt, så då blir Viktor också kissnödig.
Tillbaka in på förskolan...Naturligtvis kan inte Isak gå med in på Viktors avdelning och kissa, utan han går bort till sin.
Självklart måste man ta av sig stövlar, mössa, vantar, jacka, halsduk, luvtröja, byxor och kalsonger om man skall kissa... De första fyra kan jag också förstå, men resten??? (Gnisslar lite lätt tänderna) Viktor sätter sig på pottan, men kommer på att, nej, vi tar toaletten istället... Sätter sig och kissar en liten skvätt. Då kommer Isak tillbaka, men går ut för att leka lite till.
Jag försöker få på Viktor lite kläder igen, men nej, det kanske kommer bajs också... En runda till på toaletten... Vid det här laget är jag ganska matt (sliter mitt hår) och klockan närmar sig två, då vi skall hämta Anton på skolan...
 Efter mycket om och men och pill och plock så kommer vi ut från toaletten i alla fall. Viktor springer några varv runt bänken innan jag kan få tag på honom och brotta på honom alla kläder igen, inte helt frivilligt, kan meddelas! Sedan kan vi gå igen!
 Humöret på barn och mamma är inte direkt på topp! Barnet är troligtvis både hungrig och trött och bryter ihop några gånger till innan vi är i hemmets trygga vrå. Isaks humör var väl inte mycket bättre, men han säger i alla fall att han är jättetrött!
Skall bli skönt att vara hemma med dem imorgon, så vi får en liten slappardag! Nu har jag gett upp och satt dem framför en film. Det blir en tidig kväll ikväll!

/Sara

Inga kommentarer: