onsdag 15 februari 2012

Premiär för nya sjalen

Idag blev det premiär för nya bärsjalen. Det är lite knepigt att knyta, särskilt när Viktor inte riktigt är med på noterna än... Han är ju inte van att bli buren i sjal och särskilt inte på ryggen. Jag har aldrig burit på ryggen heller, så det är nytt för oss båda, men dagens knytning blev ändå den bästa hittills. Helst hade jag knutit på ett annat sätt, men detta som kallas "enkel ryggsäck" får duga så länge. Jag hade velat knyta så här eller så här. Det ser ut som det avlastar axlarna lite mer. Men det kommer så småningom!
Viktor var nog ganska nöjd ändå, för efter ca 15 minuter hördes en stor gäspning, strax följt av små snarkningar.
Det var bra att han sov för vissa delar av promenaden gäller det att ta sig igenom granar med snöiga grenar och det hade varit lite svårare om han inte hade legat inburrad i sjalen.
Ryggsäcken funkade bra fram tills att han vaknade, för då låg han så långt ner i sjalen att mössan fastnade och ramlade av, han blev allmänt olycklig, så jag fick knyta loss honom. Sjalen använde jag då som lite avlastning när jag bar honom på höften, det blev som en liten stol som han satt på. Så den sista lilla biten över broarna var inte heller så jobbig.
Visst känns det lite i ryggen, men inte så farligt. Jag har ju trots allt burit runt på 10-kilos ryggsäck i nästan en timma!



Dålig bild, men visar bäst hur Viktor satt.


Nu är vi redo för skogspromenad!


Här sitter han på knuten


Knuten i närbild.


/Sara

Inga kommentarer: