onsdag 20 mars 2013

Uppdatering

Tyvärr har det inte blivit så mycket bloggande här på en stund, dags att ta tag i det och uppdatera lite :-)
Helgen tillbringade vi i gott sällskap på Näs Slott. Vi firade svärmor, som fyllde år! Vi hade väldigt trevligt med roligt sällskap och god mat! Tyvärr har jag väldigt svårt för att sova borta, så trots den gudomliga sängen så sov jag väldigt dåligt...
Husen är mycket gamla, så det var lite kallt och dragigt, så det var inte helt fel att komma hem och krypa ner i soffan med en kopp te och en god bok :-)

Jag har satt ihop fåglarna och det går riktigt bra, trots att jag är osäker på om Kiwi verkligen är en hane... 
Första kvällen tillsammans bråkade de om bästa sovplatsen, men sedan har det varit lugnt. idag har de fått vara ute och flyga en stund, när katterna ändå var ute.

När katterna är borta...

Nu har jag äntligen hittat de perfekta kläderna till nya bebisen! Till varje barn har jag köpt ett set kläder som de har när de åker hem från BB, sedan får ingen annan ha det...
Jag har haft svårt att hitta denna gången, men nu äntligen! Så nu är de tvättade och redo för bebis!
Annars mår jag bra, bebis bökar lite i ibland, men inte så farligt ändå.
Idag är jag i vecka 38 (37+0) så dagen D närmar sig med stormsteg!


Imorse när jag tittade ut genom verandadörren på baksidan såg jag till min förfäran att lilla kanin Molly var på fel sida staketet, igen! 
Igår var gården ogrävd och imorse var det ett stort hål under staketet... De hade flyttat undan kompostgallret som jag hade lagt över gamla hålet. Buskaniner!!! 
Efter att jag lämnat barnen på förskolan gick jag och Terry ut för att försöka få tag i rymlingarna. Efter en halvtimma fick jag tag på Molly, men i skrivande stund har vi ännu inte hittat Japp! 
Nu efter förskolan har barnen varit med ut en stund och letat också, men ingen Japp.
Jag har ställt ut mat till honom och hoppas att han skall komma fram så småningom. Det finns ju lite faror här om man är liten kanin! Tyvärr finns det inte så mycket snö här i trädgården och det gör det lite svårt att spåra honom. Vi har hittat spår runt lekstugan och på framsidan, men sedan går det ju inte att se vart han har tagit vägen!

På rymmen

Uppdatering av uppdatering 19.16; Japp är funnen! Jag gick ut och letade nu efter maten och efter en stund hittade jag honom, han har nog legat och vilat under garaget. Kaniner är ju aktiva under kvällen/natten, så nu började han nog bli hungrig! Efter lite fix och trix och samarbete mellan mig och Jonas, så kunde rymlingen låsas in i buren :-)

/Sara

Inga kommentarer: