fredag 10 september 2010

Väntan

Kvällsmys med katterna, en på magen och en nedanför.

Ja, här går vi och väntar och längtar...
I tisdags trodde jag att det var på gång med bebis. Jag fick J. att stanna hemma från jobbet och svärföräldrarna fick komma och vara beredda, men tji fick vi alla! Ingen bebis!!Idag är det fredag och det har fortfarande inte kommit någon liten! Väldigt frustrerande! Stackars svärmor har gått här och väntat med mig och barnen, men idag är A. och I. på dagis, så hon har åkt hem. Skulle ju inte förvåna mig om värkarna sätter igång idag då!

I söndags var vi en sväng till Borås Djurpark. Helt underbart väder var det och vi tittade lite på djuren, åt glass, barnen lekte på en av lekplatserna och J. och barnen åkte det åtråvärda TÅGET!! I. som inte ens kan säga tåg, tjatade om det hela dagen, tills de fick åka! Han älskar verkligen tåg!
Efter ganska många härliga timmar åkte vi hemåt igen och vi var nog lika trötta allihop. Knäpp som jag är så hade jag kanske en liten förhoppning om att allt promenerande skulle leda till lite värkar och ont fick jag, men tyvärr bara i fogarna!

I måndags hade A. lite för bråttom när han skulle uppför trappan, så han halkade och slog i en framtand. En liten flisa gick ur och han skrapade tandköttet, en sådan otur!
Igår hade vi tid hos tandläkaren för att kolla upp det. Som tur var så såg det bra ut. De tog en röntgenbild och resten av tanden såg hel ut. Hoppas bara att nerven inte har blivit skadad.

Katten Frasse börjar bli bättre nu. Jag ser små tecken varje dag nu och det är så skönt. Jag tyckte det tog lite väl lång tid för hans tillfrisknande denna perioden av antibiotika.
Han är fortfarande snuvig och det piper lite ibland om honom när han andas, men han har börjat äta lite mer, han luktar inte lika illa och han är framför allt piggare!
Igår busade han till och med en liten stund på kvällen. Det var länge sedan han gjorde det sist!

Spindelmannen och hans kompis tittar på
när fåren tas hem till gården efter sommarbetet.

1 kommentar:

aasa sa...

Vad söta de är!

/stolt snart trebarnsmoster