måndag 11 februari 2013

På benen igen

Idag har livet återvänt efter magsjukan, konstigt hur man kan må så fruktansvärt en dag och nästa helt ok, bara lite trött och hungrig!
Jag smet iväg en snabbis till barnmorskan idag för att mäta och lyssna lite på liten. Hjärtljuden låg på fina 155 slag/minut. Magen har fortfarande inte blivit större och inte har jag gått upp i vikt heller den senaste månaden.
Raskt beslutade hon att det här måste vi ta tag i! Jag är inbokad på ytterligare ett ultraljud imorgon, hos en läkare denna gången, så får vi se vad de kommer fram till.
Jag hoppas ju att allt ser bra ut och att det är alla infektioner som gör att jag inte lägger på mig nåt, men att bebis får det den behöver.
Samtidigt är det väldigt skönt att inte vara så stor, bara det inte går ut över liten.
Så håll nu en tumme eller två att allt ser lika fint ut dom för två veckor sedan!

Inga kommentarer: