fredag 8 mars 2013

Härligt väder och förberedelser

Denna vecka har "smågrabbarna" varit hemma från förskolan, eftersom Isak var dålig i magen natten mellan måndag och tisdag.
Jag vet inte om det var något magsjukeliknande eller bara något han ätit, men vi tog det säkra före det osäkra och stannade hemma resten av veckan...

Det har varit några härliga dagar, med sol och utevistelse. Lite kallt är det ju fortfarande, men det känns som det finns hopp om en vår!

Jag har nu fått tvättat och sorterat alla fådda och lånade bebiskläder. Nu vill jag bara veta vem det är som gömmer sig där inne i magen, så kan jag sortera bort sådant som är tex alltför rosa, om det är en liten kille.

Just nu kör jag klädseln till bilstolen i tvätten.
Insatsen till barnvagnen är tvättad och klar, den skall bara bäddas, men det är ju inget som behöver göras nu.

Viktor kom in och undrade vad jag gjorde, när jag duschade bilstolen. Jag sa att bebisen skulle sitta i den sedan. Då sa han: "Viktor liten igen? Viktor i magen?" "Nej. lilla gubben, du skall bli storebror. Det kommer en ny bebis, inte Viktor." Det är inte lätt att förstå sådant som man knappt kan förstå när man är vuxen! Finns det verkligen en riktigt bebis där i magen?

Anton och Isak har börjat undra lite smått, både hur bebisen kom in i magen och hur den skall komma ut... Isak var övertygad om att den kommer ut genom naveln :-)

Nu skall jag åka ner till "byn" och kika på bebiskläder :-)






/Sara

Inga kommentarer: