onsdag 27 mars 2013

Trött...

Min vilodag förvandlades i ett litet kick till en ganska utmattande dag. Kombinationen gravid och hundägare är inte alltid så bra!
Efter lämningen i morse, skulle jag ta en liten sväng med Terry. Det slutade med att han låg och kräktes och kräktes utan för ladan i säkert 10-15 minuter. Stackars hund!


Han ville inte gå alls, utan när jag lockade med honom så bara han la sig ner igen. Jag fick väl kanske lite panik. Jag hade redan innan varit i kontakt med veterinären pga att jag tycker han blir sämre för varje dag... De tyckte att jag skulle åka in med honom redan idag.
Det dyker bara upp nya saker eller försämringar av det som redan är. Ögat hänger mer, han dreglar väldigt mycket och det rinner ur höger mungipa (samma sida som ögat), han stödjer inte fullt ut på höger framben, han hostar och kräks slem, nu senaste dagarna skället han sämre och sämre, idag låter han knappt alls. Beror det på kräkningarna eller kan han inte???
Det slutade i alla fall med en resa till Blå Stjärnan i Göteborg. Efter många timmars väntan fick vi komma in. Då var jag både hungrig och trött!
Veterinären sa egentligen inget som de inte hade kommit fram till i fredags, annat än att hon tyckte att han är sned i ansiktet och mungipan hänger...
Han fick medicin mot illamående och jag fick med honom hem. Vi skall tillbaka i morgon och göra en grundlig ögonundersökning och eventuellt en CT av hals/nacke och huvud. Det hon nämnde som möjliga anledningar till hans "nervskador", var blödning, propp, tumör, diskbråck... Vet inte om något av dem är att hoppas på?
Jag känner inte riktigt att det är detta jag behöver med två veckor kvar till BF och hela påskhelgen framför mig!

Idag går jag i alla fall in i vecka 39 (38+0) och imorgon skall jag till barnmorskan igen, får se om jag hinner dit, eller om jag är kvar i Göteborg...


/Sara

Inga kommentarer: