tisdag 17 augusti 2010

Inskolning


Nu har vi hållit på med inskolning på nya dagiset i en vecka. Det går väldigt bra.
Båda gossarna trivs och A. har hittat en liten tjej som han gärna leker med. Hon drar med honom på allt möjligt och gör att han tycker att det är väldigt roligt att gå dit.
Idag hade hon lärt honom att det inte är farligt att gunga högt, något han inte har vågat innan. När vi efter dagis var på en lekplats och gungade lite han sa: " Mamma, L. sa till mig att om man håller i sig hårt, så känns det inte så mycket i kroppen och då behöver man inte vara rädd. Mamma, L. hade rätt! Jag är inte rädd nu!"

Potträningen av I. går över alla mina förväntningar! Man kan inte ens kalla det för potträning, för han vill inte gå till pottan utan bara toaletten.
Vi har nu haft två hela dagar utan någon "olycka" i byxorna. De andra dagarna har det hänt att byxorna blivit våta vid något tillfälle under dagen. Han har inte haft på sig blöja på dagtid på över en vecka nu. Det fungerar bra även på dagis.
Sedan vi började träningen har nattblöjan varit helt torr tre nätter och han vill alltid gå och kissa på morgonen när han vaknat. Han är sååå duktig, lillkillen!!
Jag som fasade lite inför att påbörja träningen och så går det så bra!! Med A. var det en långdragen procedur, med väldigt mycket tvätt, varje dag i många månader. Många gånger tänkte jag bara strunta i det och sätta på blöja igen, men det tyckte de inte på dagis, så vi kämpade på. Det gick ju tillslut, men oj, så jobbigt det var!
Nu är jag ju väldigt glad att vi ändå har tagit tag i det med I.!!

Inga kommentarer: