måndag 9 augusti 2010

Vardag

Så var då semestern slut för J. och vi har återgått till vardagen. Nästan hela dagen har gått åt till att städa, städa och städa. Nu glänser i alla fall köket och golven!
Det jobbigaste är att jag vill mer än jag egentligen orkar med, så nu har jag tagit ut mig helt idag och har väldigt, väldigt ont av både fogar och rygg...
Barnen har skött sig ganska bra. De har fått Tv och dataförbud på dagarna. De får titta en timma efter middagen innan läggningen. Detta var tredje dagen med restriktioner och A. är väldigt införstådd med det hela. En nackdel är ju då att inte heller jag får sitta vid datorn...
Vi har börjat med potträning för I. Han är verkligen jätte duktig! Mycket snabbare än vad A. var i samma ålder. I morse var inte ens nattblöjan våt, jag vet inte om det var en tillfällighet, eller om han faktiskt har hållit sig, men jag tror aldrig att det hänt förut! Snarare brukar blöjan vara sprängfylld på morgonen. Skall bli spännande att se hur det är i morgonbitti!
På onsdag börjar inskolningen på det nya dagiset. Jag ser verkligen fram emot det och hoppas att A. hittar några kompisar.

Inga kommentarer: