fredag 29 april 2011

Långpromenad och veterinärbesök

Härom kvällen gick jag, Anton och Terry till bilverkstaden för att hämta vår bil. Anton skulle absolut gå med, fast jag sa att det var långt. Han var så duktig! Inte ett gnäll från hans sida, det var faktiskt riktigt mysigt. Promenaden tog 1 timma och 20 minuter. Några små stopp blev det längs vägen förstås, det finns ju intressanta saker att titta på och klättra på!
Om det är någon som undrar så är det favoritgosedjuret som var med i ryggsäcken...


Promenadkompisar


På en sten vid Granngården


Klättring i rondellen


Äntligen framme!

Idag har Terry varit hos veterinären, igen. Jag tycker inte att han är pigg, fast han går på smärtstillande och antiinflammatoriskt. Om nu tröttheten beror på att han har ont, så borde han inte vara så trött nu, tycker jag. Han är piggare än han var innan han fick medicin, men ändå inte helt sig själv...
Dagens veterinär konstaterade även han att Terry har ont i ryggen och är väldigt spänd i ryggmusklerna. Men han höll med mig om att det kanske inte är ryggen som är problemet, så de
tog lite prover som skall visa om det är något fel på sköldkörteln eller om han har borrelia eller ehrlichia. Om han har någon fästingsjukdom, så måste han ha haft det sedan förra säsongen, för fästingarna har ju inte varit aktiva så länge ännu.
Provsvar får vi i nästa vecka, så nu bara jag hoppas på att de visar något. Provet på knölen i örat visade att den var godartad. Härligt!!


Kan vi gå hem snart, matte?



Inga kommentarer: