lördag 9 april 2011

Terry hos veterinären


Terry med fåntratten på

Efter en lite jobbig och nervös vecka börjar allt lugna ner sig.
Det började förra fredagen, då jag skulle trimma hundarna. Jag hittade då en knöl på Terrys ena öra. För er som inte känner till flatcoated som ras, kan jag berätta att de är väldigt tumörbenägna. Alltså skall man inte vänta om man hittar en knöl på sin hund, utan ta bort den snarast. Jag hämtade telefonen och ringde och bokade tid med en gång. Kändes som en lång helg att bara vänta tills måndag...
Väl hos veterinären visade det sig att han hade lite ont i ett bakben. Han har också blivit väldigt trött den senaste tiden och även lagt på sig några extra kilo...
I går var det dags för operation av örat och även röntgenundersökning. Jag ville att de skulle kolla igenom hela honom, vilket de gjorde. De hittade inte några tecken på metastaser, vilket är väldigt skönt! Däremot hittade de en förträngning mellan två kotor i ryggen. Det kan vara så att disken är skadad och att han har ont av det.
Nu går han på "viktminskningsprogram", smärtstillande och antibiotika.
Om 14 dagar skall stygnen tas och då får vi också svar på knölen, om det är en trevlig eller otrevlig typ!


Knöl


I väntan på veterinären


På promenad med bandaget på

Inga kommentarer: