onsdag 19 januari 2011

Äntligen ute!

Idag har vi äntligen kunnat vara ute igen efter alla små åkommor! Skönt att komma ut lite i snön och leka tyckte barnen.
Viktor somnade, som vanligt, i vagnen i sin nya fina overall.
Anton grävde efter diamanter och Isak hängde glatt på.
Trassa fick låna Terrys ganska stora täcke, för att hon inte skulle frysa. Det var måttligt populärt! Hon rullade sig gång på gång.
Det är så roligt att se henne med barnen, för hon är med och leker, till skillnad från våra egna hundar. Hon är lite mer nyfiken på saker som händer och inte lika fixerad vid mig.
Anton blev jätteglad när hon kom och hjälpte honom att gräva i snön. "Trassa, du vet ju verkligen hur man gräver efter diamanter!"
Jag passade på att klippa lite grenar till fåglarna, som förövrigt nu bara är två stycken. När jag kom upp i snön så såg jag älgspår. På vår tomt! Jag har aldrig sett dem här, men bevisligen kan de komma förbi en sväng!
Här följer lite bevis på utevistelsen!


Viktor sover och sover


Anton Pirat gräver efter skatter





Isak hjälper till

Nej, mamma, inte fler kort nu!


Trassa vill inte ha täcke på sig

Inga kommentarer: