fredag 7 januari 2011

Pussel-pyssel

Jag blir alltid så sugen på att pussla, så här på vintern, särskilt i juletid... Jag vet inte varför, det bara är så. Annars pusslar jag nästan ingenting under resten av året...
I år köpte jag två fina pussel ett med massor av djur på, som var 1000 bitar.
Det tog väl en vecka att bli klar med. Tyvärr fattas det nu tre bitar, men jag har inte letat under sofforna ännu...

Det är inte helt optimalt att pussla i vardagsrummet med två svansviftare, en musjagande pusselbitsätare och två små klåfingrar. Dessutom finns det lite annat att hålla reda på också! Jag är förvånad över att det bara är tre bitar borta!

Just nu håller jag på med pussel nummer två. Ett med massor av dinosaurier på. Det är 2000 bitar.
Jag har fotat lite under tiden, mest för att roa mig själv... Konstig humor, jag vet!

Ett problem som jag inte hade förutsett var att jag dels inte har någon tillräckligt stor bräda att pussla på, dels att bitarna tar så mycket plats att jag måste lägga ner dem i kartongen varje gång vi skall äta, eftersom jag håller till på matsalsbordet.
Första problemet är Jonas ute och fixar nu, han ska köpa en playwoodskiva i rätt storlek.

Något annat som jag inte hade räknat med var att det är fel på pusslet, men enveten som jag kan vara ibland, så fortsätter jag ändå! Det verkar som de har blandat ihop två pussel, för jag får inte ihop det på mitten och färgen skiljer lite. Dessutom hittade jag en extra kantbit, som var nästan identisk med en annan!

Nåja, nog om pusslets underbara värld, här kommer lite bilder från mitt slit!!


många bitar blir det...


Kantbitarna är lagda, mer eller mindre och bitarna för himlen uttagna.
Pusslet är så stort att det krävs två bilder för att få med hela. 52 x 150 cm.


Höger sida av himlen är klar.


Vänster himmel plus en halv dinosaurie är klar.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer: