fredag 7 januari 2011

Nytt år - nytt(igare) liv??

Skall jag lyckas bli nyttigare i år?
Det är så mycket jag borde. Motionera, inte bara mer utan verkligen göra det! Äta nyttigare, det är så svårt när jag bara går hemma. Jag måste äta hela tiden och det är ju sällan de nyttigare sakerna man är sugen på!
Just nu äter jag hutlöst mycket, iof ammar jag ju mycket, men ändå. Jag vill egentligen inte erkänna det så här officiellt, men har väl ca 10 kilo att göra mig av med...
Jag kommer inte i mina kläder, men har ändå svårt att motivera mig. Jag är ju så hungrig hela tiden!
Jag skulle vilja börja träna, men jag har inte tränat något regelbundet i hela mitt liv.
Jag har slängt bort hur mycket pengar som helst på outnyttjade melldlemskort, terminsavgifter, simkort m.m.
Det mesta jag har lyckats med är nog en termin på Friskis och Svettis, men det var i Partille och då blev det så långt att åka när jag flyttade till Kinna.
Det hade varit bra om jag hade kunnat träna lite mer regelbundet här hemma, tex. springa.
Det är ju så skönt när man väl rör på sig.
Idag har jag och Terry varit ut och gått i snömodden i 1½ timma, i skapligt rask takt. Det är så härlig känsla när man kommer hem, svettig och dan. Nu i kväll har jag plockat fram min fina träningsboll, som jag fick av kära SysterYster i födelsedagspresent. Nu ska här tränas!!
Kanske kommer vändningen i år?! Det känns i alla fall bra idag!!


Inga kommentarer: