lördag 8 januari 2011

My Dog

Jag och Viktor gick upp tidigt imorse, för att åka till My Dog i Göteborg. Regn och minusgrader gjorde att resan tog lite längre tid än beräknat, så vi var framme senare än vi tänkt. Det gjorde att vi råkade ut för de längsta köerna jag någonsin sett!! Förutom en gång i Ullared, då! ;-)
Efter en stund i regnet kom vi i alla fall in på mässan. Massor av hundar, ljud, människor och försäljare.

Vi var dels där för att titta på fina hundar, dels för att kika på alla roliga saker som säljs där. Jag hade planer på att köpa ett långt läderkoppel och ett reflextäcke till Terry, tuggben och belöningsgodis. Jag kom hem med; två stycken 3-meters retrieverkoppel, ett varmt täcke och ett reflexhalsband till Terry, tuggben och levergodis. Så det blev nästan som jag hade tänkt!

När jag kom hem var jag ju tvungen att provgå kopplen. De var jätte bra!
Även Terrys täcke, som var ett riktigt fynd, passade bra. Han var dock inte lika nöjd som jag över köpet. Han avskyr nämligen att ha något sådant på sig!
Han gillar överhuvudtaget inte att ha något på sig, varken halsband eller sele är särskilt poppis hos honom. Han blir stel som en pinne och kan knappt gå när han får på sig täcke, men ibland är det ju trots allt nödvändigt!


Terry är inte nöjd med mattes inköp!

Inga kommentarer: