måndag 10 januari 2011

Vardag

Nu har vardagen kommit igång igen efter alla härliga helger. Jonas har i och för sig jobbat i mellandagarna, men barnen har varit lediga från dagis.
Idag var det däremot väckarklockor som ringde, upp ur varma sängar, äta frukost, kläder, borsta tänder och iväg!
Jag och Viktor har varit på BVC för vägning och mätning. Han växer så det knakar det lilla livet. Däremot hade vikten dippat lite för mycket. Han är nu 64 cm lång och väger 6 kg.
Jag har funderat på detta under dagen och kommit fram till att det kan bero på att vi inte har varit hemma så mycket i helgen. Han har då lite svårt att koncentrera sig på att äta och slarvar en hel del.
På lördagen var vi ju iväg på My Dog, vi åkte vid 8-tiden och var hemma vid 18.
Igår var vi hos morfar på Tjörn, då åkte vi hemifrån vid 10. När vi kom hem åkte vi direkt till babysiminformation och var inte hemma förrän vid 20-tiden. Han har alltså inte varit hemma mycket!
Jag tror att vikten kanske diffar på ca 200 gr och det kan ju vara dessa två dagar som har gjort det. Isak skall till BVC på måndag på 2½års kontroll, då tänkte jag ta med Viktor och väga honom igen.
När vi ändå var i närheten av jobbet, så tog vi en sväng dit och anmälde mitt intresse för sommarvikariat. Det blev nästan stående ovationer, kul att vara populär ibland ;-)






Tre gossar på väg till Tjörn

Inga kommentarer: