måndag 15 april 2013

Ingen bebis synes än...

Imorse var vi på undersökning på Varbergs sjukhus.
De gjorde ett CTG,som såg bra ut. Sedan gjordes ett ultraljud och vi fick prata med läkaren. Det lät som han inte riktigt var med på varför vi var där, för allt ser ju väldigt bra ut. Möjligtvis att bebisen är något mindre än våra andra har varit, men inget konstigt.
De kollade flödet i navelsträngen och vattenmängd och det fanns inget att klaga på där heller. Sedan kände läkaren efter om jag öppnat mig något, men det hade jag inte, så det gjordes inga igångsättningsförsök.
Vi skall få komma tillbaka på torsdag för samma undersökningar och bedömning som idag, så får vi se om jag är mer mogen då...

På väg ner till Varberg ringde veterinären och ville ha in Terry för ytterligare ultraljud. Hon var inte riktigt nöjd med att hon inte kunnat se levern ordentligt i tisdags, så hon ville kolla igen med en annan apparat, så dit skall jag nu! Eventuellt ska vi ta nytt leverprov. En annan veterinär hade tittat på röntgenbilderna och tyckt att levern kanske såg lite liten ut, så det är väl det de skall kolla, antar jag.

På återseende!!

/Sara

Inga kommentarer: