onsdag 10 april 2013

Orkeslös...

Idag finns inte mycket ork i denna gamla kropp...

Jag kom hem från veterinären igår vid halv elva på kvällen. Då hade de gjort en ny röntgen av bröstkorgen, främst för att titta efter ev lunginflammation och ultraljud av buken.Veterinären såg en förtätning i ena lungan på ½-1 cm. Det skall jämföras med tidigare bilder för att se om det är nytillkommet. Annars hittades inget onormalt. Veterinärens känsla, sa hon, är "var sitter tumören?"
Terry hade gått ner ännu ett kg och låg nu på 32 kg. Idag skall jag försöka öka på maten, så vi hamnar på normal nivå förhoppningsvis imorgon. Det är ju egentligen då man kan se hur påverkad han är, för nu får han kanske i sig en halv dagsranson.
Veterinären från Blå Stjärnan skulle ringa idag, men har inte gjort det ännu.
Det är väldigt jobbigt att inte veta vad som är fel och göra undersökning på undersökning utan att de visar något. Dyrt är det också!

Viktor fortsätter med sin förkylning och har hostat hela natten samt haft drygt 39 graders feber under dagen. Det är bara mamma som får snyta honom och han är väldigt trött! Jag har knappt sovit inatt pga hans hosta, så Jonas fick snällt stanna hemma. Både jag och Viktor har sovit under dagen och jag hoppas att natten blir bättre! Jag känner att det hade varit skönt att vara lite utvilad om nu bebisen vill komma ut också!

/Sara

Inga kommentarer: