måndag 1 april 2013

Mest hund, och lite jag

Igår skulle vi varit hos pappa och firat påsk, men eftersom två av tre barn var snoriga så stannade vi hemma.
Ganska skönt egentligen med tanke på hur Terry mår. Det känns inte helt roligt att lämna bort honom i detta tillståndet.
Han har blivit lite tröttare och igår kväll och i morse ville han inte äta. Han kräktes en hel del igår. Idag har det bara varit lite slemkräkningar.
Nu på eftermiddagen har han ätit lite ris och fisk, så nu hoppas jag att han får behålla det!
Jag längtar tills imorgon, när jag kan ringa veterinären och förhoppningsvis få ett provsvar så vi kan påbörja någon behandling. Det är så jobbigt att bara gå och vänta utan att kunna göra något!
Han börjar dessutom se lite geggig ut i sitt öga, så det är säkert någon inflammation på g där. Inte konstigt med tanke på att det hänger ner så, måste ju kunna komma in hur mycket skräp som helst.
Själv har jag naturligtvis blivit förkyld jag också, ont i halsen, huvudet och snorig. Jippie!! Hoppas det är en lättare variant, som försvinner snabbt! Jag har tillbringat merparten av dagen i sängen och vilat.
Idag är det åtta dagar kvar till beräknad förlossning, som det känns just nu får bebisen gärna stanna inne en stund till, så att vi får rätsida på Terry först. Det är lite lättare att ha den i magen än på armen när man skall springa runt hos massa veterinärer! En sak åt gången, tack!

I morse spelade killarna tv-spel och det såg ut så här:





/Sara

Inga kommentarer: