söndag 14 april 2013

Lego, lego, lego....

Här hemma är det Lego som är hetast för tillfället. Det betyder att det är Lego högt och lågt. Förtillfället har jag gett strikt Legoförbud på nedervåningen. Jag förstår att de vill ta ner det och leka, eftersom vi oftast är här nere, medan sovrummen är där uppe, men det blir ju Lego precis överallt!
Härom dagen var Anton och Isak uppe och lekte. De passade då på att hälla ut precis allt Lego på golvet! Det är inte lite de har! Två stora lådor fulla, det blir ett helt hav på golvet....
Då tröttnade mamman, särskilt när de är så ovilliga att plocka upp det igen...
Dagen efter började jag röja ur rummen, så nu har Isak Lego i alla sina Ikeabackar, en låda med bilar, några få andra saker och böcker är vad som finns kvar i hans rum. Allt annat är bortrensat. Anton har kvar bilar, böcker och hamstrar, samt allehanda egentillverkade saker.
Jag kom på att vi hade ett skötbord i ladan, som ingen vill ha och som vi inte använder. Jag skickade ut Jonas att såga sönder det och vips hade vi två perfekta Legobyggarbord! Det blev jättebra! Sedan köpte jag en matta, så borden inte bara åker runt på golvet och det blir lite skönare att sitta, även för oss vuxna. 

 Före

Efter


/Sara

Inga kommentarer: