lördag 6 april 2013

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Så känns det just nu. Lite uppåt och sedan går det ner igen...
Terry har känns lite piggare, slutade med sina slemkräkningar, hostningar och dreglingar.
Han äter antibiotika och kortison på morgonen och kortison och losec på kvällen. Har känts hyfsat stabil. Visat hunger. Jag vågade ge lite torrfoder i förrgår, för nu har han bara ätit kokt fisk och ris och efter det mjukmat på burk, som skall vara bra för magen. Fem minuter tog det sedan kom maten upp med råge... Är det konsistensen, eller själva maten? Hos veterinären sa de att det var maten, att det var för svårsmält, men jag vet inte... Har svårt att tro att magen kan känna skillnad på matsort på endast 5 minuter?? Det känns så svårt det här! Det har ju inte varit magen som varit problemet... Han har inte kräkts många matkräkningar innan, men nu gör han det... Han har gått ner från 36 kg till 33 på två veckor.
Igår fick jag åka och köpa burkmat för många pengar! En hund i hans storlek skall äta ca 4st/dag...
Nu i morse kräktes han upp burkmaten också, och förmodligen alla tabletter. Jag vågar inte ge fler eftersom jag inte vet om han fått behålla några eller inte. Alltså kanske han har missat en hel dagsranson med antibiotika... Han har varit väldigt dreglig idag och igår kväll.
Vissa stunder känns tämligen hopplöst och förtvivlat!!
Illamåendet kan ju komma av antibiotikan också, vilket inte gör saken lättare!
Gaahhh!! Jag blir tokig!!! Jag vill ha tillbaka min goa glada kille nu!!!!!



/Sara

1 kommentar:

Susanna L sa...

Men stackars stackars lilla Terry :-( :-(